6 základných pravidiel reklám na billboardoch

Billboardy sú všade naokolo a každý týždeň ich vidíme asi stovky, ale pamätáme si len zopár. Outdoorovej reklamy na billboardoch je neúrekom, a preto je dôležité vedieť sa presadiť. Tu je zopár rád, ktoré zaistia, že váš billboard bude mať vyššiu šancu, že ho ľudia zbadajú a hlavne si ho zapamätajú.

1) Pre billboard je ideálnych 6 slov a menej

Musíme vziať do úvahy, že pri čítaní billboardov sme väčšinou v pohybe a nemáme dostatok času spracovať správu, ktorú chcú odovzdať. Šesť sekúnd sa považuje ako bežný priemer na prečítanie billboardu. Takže na odovzdanie posolstva by ste mali použiť približne 6 slov. Môžete použiť aj o pár slov viac, ale záleží na ich dĺžke a jednoduchosti čítania. Byť stručný býva ťažké, ale treba pamätať, že menej je niekedy viac.

2) Vzbuďte pozornosť, ale príliš nerozptyľujte

Väčšinou sú billboardy cielené na vodičov, cyklistov alebo chodcov (aj preto máte len pár sekúnd, aby ste odovzdali posolstvo). Toto spôsobuje zaujímavú dilemu pre inzerentov, na jednej strane sa chcú dostať do povedomia, ale zároveň nechcú byť zodpovední za spôsobenie nehody. Príkladom je reklama Wondebry, na ktorej billboarde bola žena s veľkým výstrihom, a to spôsobilo niekoľko zrážok áut.

3) Nie je to miesto na reklamu s možnosťou priamej odozvy

Mnohé billboardy obsahujú telefónne čísla a webové adresy, ale otázne je, či ľudia naozaj zavolajú alebo si zapamätajú a pozrú si webové stránky. Billboard je skôr vhodný na budovanie značky a podporu kampane. Keď chcete intímnejší kontakt so svojou cieľovou skupinou, skúste sa obrátiť na print, televíziu, rádio, letáky, online marketing a direct mail. Billboardy sú vhodné médium na krátke správy a na nič iné. Avšak, ak je vaša webová stránka alebo telefónne číslo ako nadpis a dáva to zmysel, potom máte výnimku.

4) Billboardy by mali byť dôvtipné, ale nie príliš chytré

Nudný billboard ľudia odignorujú. Dôvtipný billboard upúta pozornosť a zanechá dlho trvajúci dojem. Billboard, ktorý sa snaží byť príliš chytrý, ostane pravdepodobne nepochopený. Nechcite, aby si ľudia príliš lámali hlavu nad vašou reklamou. Zložité vizuálne metafory nie sú najlepšou voľbou. Buďte dôvtipný, zábavný, ale nedávajte ľuďom príliš zložité puzzle, nad ktorým by si lámal hlavu aj nejeden vedec.

5) Čím viac billboardov, tým lepšie

Jeden billboard nie je lacný a ani príliš efektívny. Billboardy sú masové reklamné médium, ale potrebujú podporu. Určite je lepší viac ako jeden a hlavne aby ich videlo čo najviac očí. Každý billboard má rating nazývaný Gross Rating Point (GRP). Je to údaj, ktorý vyjadruje počet ľudí zasiahnutých reklamnou kampaňou, čiže meria veľkosť osloveného publika v populácii v rámci konkrétneho média alebo kampane, pričom sa počíta aj opakovaný zásah toho istého človeka. Vždy sa počíta za určité časové obdobie, a to určuje komunikačnú silu kampane. GRP záleží od premávky, viditeľnosti, umiestnenia, veľkosti a tak ďalej. Predstavuje číslo od 1 až 100. Keď je to 50, znamená to, že aspoň 50% populácie v danej oblasti videlo jeden z vašich billboardov aspoň raz za deň. Keď máte len jeden billboard, šanca zásahu bude pravdaže nižšia, ako keď ich máte viac.

6) Nehovorte, ale ukážte to

Buďte kreatívni. Plochý billboard je štandardný, ale nemusí to byť pravidlo. Môžete využiť 3D efekt, pohyblivé časti či ľudí, ktorí sú jeho súčasťou. Nemusí byť len obrovský a s jednoduchým námetom, ale máte príležitosť spraviť niečo pútavé a niečo, čo si ľudia zapamätajú. Vtedy to môže vyvolať navyše záujem médií a to zadarmo.

Zdroj: http://advertising.about.com/

hodnotenie

Average: 4.7 (3 votes)