Vonkajšia reklama

Predstavuje formu komerčnej komunikácie umiestňovanej na vonkajšie nosiče. Kladom vonkajšej reklamy je dobrá možnosť prispôsobenia pozicioningu z geografického hľadiska, avšak problematickejší je demografický pozicioning. Výhodou sú aj nízke nálady na jeden kontakt, široký zásah a vysoká frekvencia zásahu, veľký počet miest a geografická flexibilita, nové možnosti v podobe neobvyklých 2D alebo 3D nadstavbových plôch, ktoré priťahujú pozornosť, pri digitálnych technológiách je to hlavne aktuálnosť. Účinnosť plochy závisí od jej viditeľnosti, výšky umiestnenia, celkového umiestnenia (chodník, križovatka,..), uhlu prezentácie, konkurencie (celkový počet reklamných prostriedkov v zornom poli okoloidúceho) či objektov, ktoré sčasti zakrývajú billboard (stromy, budovy).
Outdoorová reklama sa snaží upútať pozornosť okoloidúcich a odovzdať im komunikačné posolstvo, a na to je potrebné prichádzať s kreatívnymi nápadmi a sledovať technologické novinky. Keď chcú firmy pôsobiť nekonvenčne a originálne a navyše vynaložiť nízke náklady, obracajú sa na guerilla marketing, aby zaručene pritiahli pozornosť. Súčasťou guerilla marketingu je ambient marketing predstavujúci neštandardnú formu reklamy umiestňovanú na nečakaných miestach. Istú dávku interaktivity poskytujú reklamné médiá využívajúce rozšírenú realitu alebo také, ktoré dokážu rozoznať pohlavie a približný vek diváka (viď články nižšie). Nedávno sa dokonca začali využívať v reklame aj drony, ktoré zamestnancom vo výškovej budove pripomenú čas obeda a stačí si už len opísať kontakt na donáškovú službu jedla.

V USA pre zmenu nahradili reklamu umením. V auguste 2014 sa tam konal jeden z najprestížnejších umeleckých eventov "Art Everywhere". Statické a digitálne billboardy, tabule, kiosky, citylighty či autobusy sa zmenili na významné americké umelecké diela. Minulý rok zaplavilo umenie UK a cieľom bolo zvýšiť povedomie o umení a sprístupniť ho všetkým.

hodnotenie

Average: 5 (2 votes)